top of page

איך אפשר לחסוך בדלק - סיבות לצריכת דלק גבוהה ברכב


איך לחסוך בדלק - איך מצמצמים את צריכת הדלק? סיבות לצריכת דלק גבוהה ופיתרון

מחיר הדלק בישראל הוא מהיקרים בעולם, כיום על ליטר דלק נשלם כמעט 2$.

מחיר הדלק מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו וכל משפחה שמחזיקה רכב מוציאה בחודש כ-1500ש"ח רק הוצאות דלק.

מכיוון שמחיר הדלק לא עתיד לרדת ואף עולה לעיתים קרובות, הרבה אנשים התחילו לחפש תחלופה כגון, תחבורה ציבורית, אופניים, רכבים חשלמיים או שפשוט התחילו לבקר את צריכת הדלק ברכב הפרטי שלהם.

כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על צריכת דלק שפויה ולחסוך כמה שקלים בהתאם לרכב כמובן.

מחיר הדלק בישראל - מהיקרים בעולם

סיבות לצריכת דלק גבוהה וטיפים לחיסכון בדלק

1. נהיגה אגרסיבית - סחיטה של דוושת הגז במרחקים קצרים תכריח אותנו להאיץ ולבלום, מצב שיזלול הרבה דלק והוא קשור לצורת הנהיגה שלנו. במצב כזה אנחנו בעצם מעלים ומורידים הילוך בגיר ומאיצים לסל"ד גבוהה במקום להישאר בהילוך שיוט וסל"ד נורמלי לפרק זמן ארוך יותר.

איך התמודד ולשפר? לתכנן טוב יותר את הנהיגה, להסתכל ולבחון איפה אפשר להאיץ ואיפה נצטרך לשמור על מהירות קבועה כדי לשייט מבלי לבלום ולהאיץ בכל רגע.

2. מנועים גדולים ורכבים כבדים - ככל שהנפח מנוע גדול יותר הצריכת דלק גבוהה יותר.

רכבים עם מנועים גדולים בדרך כלל גם שוקלים יותר וגדולים יותר, כדי שמנוע V6 3000 סמ"ק יצליח "לסחוב" ג'יפ או רכב שרד הוא משתמש בהרבה דלק. כיצד לשפר צריכת דלק לרכבים כבדים עם נפחים גדולים?

לדאוג לתחזוקה וטיפולים בזמן, דלק איכותי ולהפחית משקל מהרכב.

כיום רכבים גדולים מצויידים במנועי טורבו בנזין קטנים שנועדו לחסוך בדלק ולשמור על ביצועים.

3. רכבים ישנים - בעבר המודעות לצריכת דלק וזיהום איכות הסביבה היו בתחתית סדרי העדיפיות ברכישת רכב, אנשים שעדיין לא הספיקו להתחדש ברכב ונשארו עם רכב מעל 15 שנה סובלים מצריכת דלק גבוהה.

רכב לא משתבח עם השנים ויתכן שמשנה לשנה הרכב צורך יותר דלק, הפיתרון הפשוט-לרכוש רכב חדש עם דגש על חסכוני בדלק או להכניס את הרכב למוסך וכדי לאבחן איזה חיישן או פילטר סתום גורמים לבזבוז דלק.

4. משקל עודף - ברגע שיש ברכב הרבה אנשים המשקל הכללי של הרכב עולה ובהתאם צריכת הדלק, על הרכב לסחוב את תוספת משקל שיש עליו והוא מגיב בתוספת כוח מהמנוע. הסל"ד יהיה גבוה יותר ותוספת של דלק ואוויר יכנסו למנוע כדי לפצות על העומס והדרישה לשייט 100 קמ"ש כשכל המשפחה ברכב.

כמובן שלא נמליץ לכם להיפטר מאנשים ברכב, אבל כן נמליץ לרוקן את הרכב מדברים מיותרים- תא המטען אינו מחסן ומה שלא רלוונטי לא צריך להשאיר ברכב, חבל על התוספת משקל שתגררו איתכם בכל יום.

5. רכב תקול - שמתם לב שהרכב שלכם זולל דלק יותר מתמיד ואפילו בצורה חריגה מאוד, לא ביצעתם שום שינוי בצורת הנהיגה, כנראה שמדובר בתקלה שמצריכה לגשת למוסך.

תקלה כזו יכולה להיות מורכבת מאוד עד שיצליחו לאבחן אותה, מחיישן תקול עד פילטר אוויר סתום.

תהליך הבערה במנוע עם בנזין וסולר

6. אי ביצוע טיפולים לפי הספר- לכל רכב יש הוראות יצרן בנוגע לטיפולים, חריגה או חוסר מוחלט של טיפול יגבירו את צריכת הדלק ויפגעו בביצועים של הרכב.

החלקים שיש להחליף ולדאוג להם כדי לשפר את צריכת הדלק- פילטר אוויר, פלגים, פילטר דלק, פילטר שמן ושמן מנוע. חיישני לחץ דלק וטמפרטורה (בדומה לסעיף 5) אינם תלויים בטיפול ובמידה והם לא תקינים יש לטפל בנפרד ללא קשר לטיפולים השוטפים.

7. דלק לא איכותי - מתדלקים קבוע בתחנה מסויימת ומרגישים שהצריכת דלק לא כמו בעבר? יתכן ושמדובר בדלק לא איכותי שהגיע לתחנה ותוכלו להרגיש גם ביצועים ירודים ואפילו רכב מזייף.

הביצועים הנמוכים יאלצו את המנוע להשתמש ביותר דלק כדי לפצות על הבעיה.

תמיד מומלץ לפני שהופכים את כל הרכב לבצע בדיקה פשוטה ולתדלק במקום אחר לצורך הבדיקה.

תדלוק בתחנות דלק לא איכותית יכול לפגוע ברכב

8. חוסר אוויר בצמיגים - כמות אוויר נמוכה בצמיגים ללא ספק יגרמו לצריכת דלק גבוהה וירידה בביצועי הרכב, כשהצמיג עם חוסר באוויר הוא יתרחב על פני הכביש ויפרוש את עצמו, המשמעות יותר חיכוך עם הכביש ודרישה ליותר כח מהמנוע כדי להשלים את הכח שאבד. לכן תמיד חשוב לבצע בדיקת לחץ אוויר לצמיגים, מציל חיים, שומר על ביצועי המנוע וצריכת הדלק.

9. נסיעה עם מזגן שלא כצורך - מזגן מאמץ את המנוע של הרכב ב10%-20%, לא תמיד נרגיש את השינוי בנסיעה שלנו. חדי הבחנה ישימו לב שבנהיגה עם מזגן סל"ד המנוע יהיה תמיד גבוה יותר

והחוק פשוט, כשהמנוע מתאמץ יותר צריכת הדלק עולה.

לסיכום, לצורת הנהיגה שלנו יש את ההשפעה הכי ישירה על צריכת הדלק ואנחנו יכולים בכל רגע נתון לבזבז דלק בהתאם לנהיגה בכביש, במידה ואנחנו מבצעים טיפולים לפי הספר שאר הגורמים הינם תקלות ואין לנו בהכרח שליטה עליהם.

פוסטים אחרונים
דף האינסטגרם
bottom of page